تار نمای تخصصی علوم گیاهی فنی و حرفه ای میانه


تار نمای تخصصی علوم گیاهی فنی و حرفه ای میانه


نحوه ضد عفونی سالن پرورش قارچ

ضد عفونی سالن:

بهتر است که سالن پرورش قارچ حدود یک هفته مانده به شروع کار پرورش گند زدایی شود . انواع زیادی از مواد گند زداوجود دارند که می تواند برای عمل ضد عفونی مورد استفاده قرار گیرند در این میان بهترین آنها سمی است که علاوه براشکال فعال بیماریها بتواند هاگ انها نیز تاثیر بگذارد فرمالین سمی است که در حال حاضر برای گند زدایی اکثر سالن های پرورش قارچ به کار برده می شود برای استفاده از این سم محلول ده درصد فرمالین را به نسبت5/1-1 لیتر در هر متر مربع از سالن مورد استفاده قرار می دهند به این ترتیب که محلول پاشی تا حد شستن کامل سقف دیوارها وکف سالن انجام می گیرد پس از پایان عمل ضد عفونی باید فضای سالن به مدت 72-48 ساعت کاملا بسته باشد تا بخارات حاصل از این سم روی نقاط مختلف سالن ودرون روزنه ها و شکافهای موجود در سقف ودیوار تاثیر بگذارد .

همچنین می توان از فرمالکس برای ضد عفونی سالن و ابزار موجود در ان سود جست . این ماده به صورت گاز است ومی تواند به منافع سالن نیز رخنه و در حد نیاز انهارا ضد عفونی کند .

بهره گیری از اهک به عنوان ماده گند زدا و گریز زاننده حشرات در کف سالن و جلوی در ورودی برای ضد عفونی ته کفش سودمند خواهد یود .محلول فرمالین 5درصد نیز به این منظور به کار می رود به ابن ترتیب که حوضچه ای حاوی محلول فرمالین در جلوی در ورودی ایجاد می شود و وارد شوندگان به سالن ناچار می شوند که از آن عبور کنند.

ابزار موجود در سالن به آنهایی که بعدا به سالن منتقل می شوند نیز باید با به کار گیری محلول فرمالین( 5/2 در صد ) الکل وایتکس و غیره ضد عفونی گردد چنانچه این وسایل درست گند زدایی نشوند در آینده موجب الودگی سالن خواهند شد .





 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: جمعه 18 فروردين 1391برچسب:ضد عفونی پرورش قارچ فنی و حرفه ای, | موضوع: <-PostCategory-> |