تار نمای تخصصی علوم گیاهی فنی و حرفه ای میانه


استفاده از کمپوست قارچ بعد از مصرف
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Mushroom CompostMushroom Compost

* Hood Mushroom Compost is ideal for all types of indoor and outdoor planting projects. It is used for building and reconditioning flower and vegetable beds, planting shrubs, trees, and ornamentals. It can also be used for decorative and ground cover. It helps retain moisture and helps loosen and aerate heavy or clay soils.

* Sold in 40 lb. bags
* 60 bags per pallet.
* Item # RHMC

Directions for use

* Use railroad ties, stones, or some other type of material to enclose the bed area. Fill bed area with Hood Top Soil to desired height ( typically 6-8 inches above ground ). Apply 3 inches of Hood Mushroom Compost on top of your bed and till it in 5-6 inches deep.

Seeding New Lawns

نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

اصول بسته بندی محصول قارچ

 

قارچ محصول فوق العاده ظریف و حساسی است و پس از برداشت به تدریج کیفیت خود را از دست می دهد لذا برداشت، جابه جایی و نگه داری محصول باید با کمال دقت و مراقبت اجرا شود. وارد شدن هرگونه فشار و ضربه به قارچ باعث قهوه ای شدن کلاهک شده و بازارپسندی آن را به شدت کاهش می دهد.
به منظور حفظ کیفیت محصول رعایت نکات ذیل در هنگام برداشت محصول و پس از آن توصیه می شود:
1-      در هنگام چیدن قارچ باید توجه داشت که به کلاهک فشار بیش از حد وارد نشود و از تماس بیش از حدّ دست با آن نیز خودداری شود.
2-    بهتر است قارچها در هنگام برداشت مستقیماً در ظروف بسته بندی قرار گیرد و از تجمع محصول به صورت توده خودداری شود زیرا این عمل باعث وارد شدن فشار به لایه های زیرین محصول و صدمه دیدن یا قهوه ای شدن آن خواهد شد.
3-      قبل از برداشت محصول از آبیاری بستر خودداری شود زیرا این عمل باعث پخش ذرات خاک بستر بر روی کلاهک قارچ و کثیف شدن آن می شود.
 
در ایران بیشتر قارچ به صورت تازه مصرف و مقدار کمی نیز به صورت کنسرو نگه داری و به بازار عرضه میشود. قارچ تازه بیش از 48 ساعت در حرارت 20 درجه سانتیگراد قابل نگه داری نیست(چون بیش از 70 درصد وزن قارچ را آب تشکیل داده است). اما می توان آن را به مدت 1 هفته در حرارت 4 درجه سانتیگراد نگه داری کرد. نگه داری قارچ در درجه حرارت بالا موجب خشک شدن، قهوه ای شدن، چرمی شدن بافت، باز شدن کلاهک و طویل شدن ساقه قارچ و در نهایت آلودگی با باکتری می شود، در این صورت بوی زننده از قارچ استشمام می شود. به منظور کاهش آثار حرارت و کمک به نگه داری قارچ معمولاً آنها را در بسته های پلاستیکی مخصوص بسته بندی کرده و سطح بسته توسط یک لایه پلی اتیلن (سلیفون) پوشیده می شود.
در ایران معمولاً قارچ به صورت فوق در بسته های 200 تا 400 گرمی در ظروف یکبارمصرف بسته بندی می شود و برای انجام تهویه مناسب معمولاً 4 تا 6 سوراخ کوچک در پوشش پلاستیکی ایجاد می شود.
نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:بسته بندی قارچ در میانه, | موضوع: <-PostCategory-> |

سم بنومیل

بنوميل ( benomyl )
فرمول و نام شيميايي اين تركيب عبارتست از :
Methyl 1- (butylcarbomy1 ) 1-2 benzimidazolecarbamate
اين سم بنام بنلات يا بنليت وارد بازارهاي دنيا شده و بصورت پودر وتابل 50 درصد و 65 درصد، يا مخلوط با ساير سموم قارچكش عرضه مي شود .
سميت اين تركيب روي انسان و حيوانت خونگرم ناچيز است ( LD 50 = 9590 mg/kg ) و فيتوتوكسيك نمي باشد .
موارد استفاده
بر عليه بسياري از بيماريهاي قارچي مانند لكه سياه سيب _ سفيدكهاي سطحي بلاست برنج و سياهكها بكار رفته و بر روي قارچهايPenicillium- Fusarrium- Monillia Rhizoctonia- Sclerotinia- Cercospora- Botrytis موثر است .
از اين سم به غلظت 1 در هزار از پودر وتابل تجارتي براي سمپاشي استفاده مي كنند . همچنين قارچهاي عامل بيماريهاي انباري چون Gloeosporium سيب و موز و Penicihhium پرتقال بخوبي بوسيله اي قارچكش كنترل مي شود . بر عكس اثر آن روي قارچهاي متعلق به كلاس فيكوميست و همچنين بيماري آلترناريوز بسيار كم است . آزمايشهائي كه در آزمايشگاه بيماريهاي گياهي دانشكده كشاورزي دانشگاه تهران در مورد اثر اين سم روي رشد ميليسم قارچ Alternaria tenuis ( قارچ عامل بيماري لكه قهوه اي آفتابگردان ) انجام گرفت . اين عدم تاثير را ثابت كرده است ( شريفي 1350 ) . اين قارچكش روي بيماري تورم و پيچيدگي برگ هلو و قارچ Rhizopus نيز موثر نيست .
در مورد كيفيت سيستميكي اين سم نيز طبق آزمايشهائي كه انجام گرفته، مشاهده شده كه حركت قارچكش در گياه از پائين به بالا است و حركت بالا به پائين مشاهده نگرديده است . همچنين حركت سم از برگ سمپاشي شده به برگهاي ديگر نيز به اثبات نرسيده است، ولي مشاهده شده كه اگر قسمتي از برگ در تماس با سم باشد، انتشار سم در تمامي برگ وجود خواهد داشت .
اين سم بطور مخلوط با ساير قارچكشها چون مانب و تيرام وارد بازارهاي دنيا شده است .
بنوميل با تاثير بسيار جالبي كه روي بيماري لكه سياه سيب و سفيدك سطحي و قارچ بوتري تيس داشته است، در جهان مصرف زيادي پيدا كرد، ولي پس از چند سال مشاهده شد كه اين بيماريها مخصوصا سفيدكهاي سطحي و قارچي بوتري تيس به اين سم مقاوم شده اند و اين موضوع باعث گرديد تا مصرف آن كاهش پيدا كند . با توجه به موضوع فوق، لازم است كه مصرف بنوميل در كشاورزي با احتياط صورت گرفته و بطور مداوم بكار نرود
 

نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:پرورش قارچ سموم شیمیائی, | موضوع: <-PostCategory-> |

نتیجه یك تحقیق در انگلستان

داشنگاه کبمریج انگلتسان تقحیقی روی روش خوانده شدن کملات در مغز اجنام شده است که مخشص می کند که مغز انسان تهنا حروف اتبدا و اتنها ی کلمات را پدرازش کرده و کمله را می خواند. به هیمن دلیل است که با وجود به هم ریتخگی این نوتشه شما تواسنتید آنرا بخاونید
حالا اگه برگردی میبینی که نمی تونی بخونیش چون ذهنت فهمید و عکس العمل نشون میده. عجب ذهن..... داریم



 

نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

کشت سبزه عید

در ایران کهن25روز قبل از نوروز در میدان شهر 12ستون از خشت خام می ساختند و بر این ستونها از12دانه گیاه مختلف سبزه عید را می کاشتند و در ششمین روز فروردین با سرود و شادی این سبزه ها را می کندند و برای فرخندگی?آنها را به اطراف پخش میکردند!
با اینکه دیگر رسم برپا کردن ستونهای سبز در میدان شهر از بین رفته اما هنوز هم در خانواده های ایرانی این رسم باقی مانده که چند روز قبل از شروع عید اقدام به سبز کردن بذر موردعلاقه خود می کنند.شاید خرید یک سبزه بسیار راحتر از سبز کردن سبزه در خانه باشد اما لذت سبز کردن سبزه نوروز در منازل به کمی زحمت می ارزد.امتحان کنید!

 

کاشتن سبزه کار سختی نیست.اول باید ظرف مناسبش را انتخاب کنید و همینطور دانه موردعلاقه تان.ساده ترین روش کاشتن سبزه این ست که مقداری از بذر را در آب خیس کنید و بعد در ظرفی بپاشید.حتما روی بذرها را با دستمال مرطوب بپوشانید و مرتب با آبپاش سطح آنرا مرطوب نگه دارید.میزان آبی که به بذرها میدهید نه آنقدر کم باشد که جوانه نزنند نه آنقدر زیاد که بگندد.دقت کنید حداقل12روز برای سبز شدن آنها لازم ست.بعد از اینکه سبزها تا یک الی دو سانتی متر جوانه زد ریشه نیاز به آبیاری چندانی ندارد .در این مرحله یک فوت کوزه گری وجود دارد!! استفاده از کود اوره به میزان یک قاشق چایخوری در یک لیتر آب و یا کود مایع برای پرپشتی و رشد سبزه تاثیر زیادی دارد.
- از ظروف فلزی برای سبز کردن سبزه استفاده نکنید.
- استفاده از ظروف سفالی و چینی نتیجه بهتری خواهد داشت تا ظروف پلاستیکی.
- از هر بذری که استفاده می کنید24 ساعت قبل در آب خیسش کنید.
- هر قدر قطر بستر کمتر باشد عمر سبزه بیشتر میشود.
- بهترین روش آبیاری غبارپاشی ست استفاده از روشهای غرقابی خیلی مناسب نیست.
- کود مایع را نصف دستورالعمل استفاده کنید چون محیط کاشت گیاه شما آب ست نه خاک!
- آبی که در طی مراحل کشت سبزه عید استفاده می کنید آب ولرم باشد.
- اگر در محیط گرم و خشک زندگی می کنید تا مرحله ای که جوانه ها هنوز به یک سانت نرسیده اند از پارچه مرطوب استفاده کنید.

 

www.mehriran.net دانلود جدیدترین موزیکها ،عکسها ، اس ام اس


 


 


بذرهای مناسب برای سبزه:


از بذر انواع سبزیجات می‏توانید کمک بگیرید؛ هر کدام که دمِ دست باشند. مقداری عدس، ماش، گندم در هر خانه‏ای پیدا می‏شود. در مورد سبز کردن سبزه، ارزان بودن بذرهای تهیه شده اهمیت دارد بخصوص موقعی که بخواهیم در چند بشقاب یا در چند سینی سبزه سبز کنیم. بذر گندم و جو ارزانتر از سایر بذرها هستند. یادتان باشد که این گونه بذرها باید سالم و تازه باشند. اگر آنها را چند سال در خانه نگهداری کرده‏اید دیگر قوه رشد خود را از دست داده و سبز نمی‏شوند.


روش سبز کردن سبزه:
برای یک بشقاب سبزه حدودا پنجاه تا صد گرم بذر کفایت می‏کند. بذرها را در آب خیس کنید. بعد از یک شبانه‏روز که کاملاً خیس خوردند آنها را لای یک پارچه مرطوب پیچیده و در بشقاب قرار دهید. نباید بشقابی که این پارچه در آن قرار دارد از آب پر شود فقط باید مرتب پارچه را خیس کنیم تا رطوبت کافی به بذرها برسد. در این مدت هر روز مقداری آب روی پارچه می‏ریزیم و بذرها را به وسیله پارچه از نور محافظت می‏کنیم. اگر پاشیدنِ آب را فراموش کنید بذرها دچار مشکل گشته و سبز نمی‏شوند. با وجود رطوبت کافی و تاریکیِ مطلق، بذرها به تدریج جوانه می‏زنند. وقتی بذرها جوانه زدند آنها را در یک بشقاب گود ریخته و با دست پهن می‏کنیم طوری که روی هم انباشه نشوند؛ اما باز هم برای مدت یک شبانه‏روز پارچه‏ای روی بشقاب می‏کشیم، مقدار کمی آب در بشقاب می‏ریزیم و پارچه را خیس نگه می‏داریم. روز بعد پارچه را برداشته و بشقاب را در محل پر نور و آفتابی قرار می‏دهیم. به تدریج سبزه‏ها سبز شده و رشد می‏کنند. در این مدت مرتب به آن آب می‏دهیم. هر بار در موقع آبیاری آبهای اضافه را که در زیر بشقاب جمع شده خالی کنید و آب تازه به آن بدهید.
سعی کنید در کفِ بشقاب آب زیاد جمع نشود زیرا موجب پوسیدگی سبزه‏ها می‏گردد. در مقابل نور آفتاب سبزه‏ها به سرعت رشد می‏کنند. اگر بخواهیم تا سیزده نوروز سبزه را نگه داریم بهتر است اجازه ندهیم که سبزه‏ها با سرعت زیاد رشد کنند. برای اینکه سبزه به تدریج رشد کند می‏توان آن را در محل خنک قرار داد. سرما از رشد سریع سبزه جلوگیری می‏کند.



سبزه‏های کوزه‏ای:
کوزه سبز نیز جالب است. با استفاده از یک کوزه سفالی و مقداری بذر تره‏تیزک (شاهی) می‏توانیم سبزه کوزه‏ای درست کنیم. ابتدا کوزه را از آب پر می‏کنیم و برای مدت یک شبانه‏روز آن را همان‏طور پر از آب نگه می‏داریم تا جدار کوزه کاملاً خیس شود. سپس یک جوراب نایلونی روی کوزه می‏کشیم. بذر شاهی را که قبلاً برای مدت بیست و چهار ساعت در آب خیس کرده‏ایم به آرامی با دست روی نایلون می‏کشیم طوری که بذرها که حالا دیگر بعد از خیس شدن کاملاً ژله‏ای شده‏اند به طور یکنواخت همه جا پخش شوند.بذر شاهی به آسانی به سطح جوراب نایلونی می‏چسبد. کوزه را همواره پر از آب نگه می‏داریم. چون هر روز مقداری از آب کوزه تبخیر می‏شود باید به طور مرتب در آن آب بریزیم.. آب از داخل کوزه به جداره آن راه یافته و به بیرون تراوش نموده جوراب را مرطوب می‏کند به این ترتیب بذر شاهی جوانه زده و ریشه‏ها به سطح بیرونی کوزه می‏چسبند. کوزه را در محل پر نور قرار دهید و گاهگداری آن را بچرخانید تا نور به همه جای آن برسد. بعد از چند روز کوزه سبز شده و از تماشای آن لذت خواهید برد
.


منبع:bebin.ir


 
نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:سبزه عید ژرورش قارچ میانه, | موضوع: <-PostCategory-> |

گرانترین قارچ جهان

قارچ سپید دنبلان با نام دیگر ( Tuber magnum pico ) گرانترین قارچ خوراکی جهان است. قیمت هر کیلو از این قارچ به بیش از 3 هزار دلار می رسد.این قارچ ها تنها در نواحی پیمونت، املیا رومانیا، توسکانی و مارکه ایتالیا و همچنین در شبه جزیره ایستریا در کرواسی یافت می شوند.

این قارچ ها زیرزمینی هستند و تنها با کمک سگ های آموزش دیده می شود مکان این قارچ ها را پیدا کرد.
 

نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:قارچ در میانه, | موضوع: <-PostCategory-> |

کارخانه قارچ

کارخانه قارچ ، طرح راه اندازی سالن تولید انواع قارچ 

کارخانه قارچ، طرح راه اندازی سالن تولید انواع قارچ

شرکت پژوهشگران قارچ آرین در خدمت شماست. ابزار و لوازم مورد نیاز راه اندازی سالن پرورش قارچ صدفی توسط قارچ آرین تامین می‌شود. ما در شرکت پژوهشگران قارچ آرین با داشتن سال‌ها تجربه و تخصص در زمینه تولید انواع قارچ و با بیش از ده سال تجربه در زمینه تولید انواع بذر قارچ و تجهیز و راه اندازی سالن های قارچ و ارائه طرح توجیهی کارخانه قارچ و جمع‌آوری و تهیه کلکسیون قارچ های بومی ایران آماده ایم تا تجربه خود را صمیمانه با شما به اشتراک بگذاریم. راهنمای شما در زمینه پرورش و تولید قارچ از راه اندازی سالن تولید قارچ تا بهره برداری از محصول هستیم.


شما می‌توانید لیست اقلام مورد نیاز زیر را برای راه اندازی سالن تولید قارچ در هر جای ایران و با هر امکانات و شرایطی که دارید در زیر ملاحظه فرمایید. قیمت دقیق در وب سایت قارچ آرین به آدرس زیر درج شده است.

http://www.ArianGharch.com


قیمت لوازم و هزینه های راه اندازی سالن پرورش قارچ صدفی به ابعاد طول 21 متر، عرض 6 متر، ارتفاع 3.8 متر به شکل گلخانه‌ای با ظرفیت 1140 کمپوست 10 کیلویی. مقدار محصول تولیدی با مشخصات زیر 1800 تا 2200 کیلو قارچ صدفی تر خواهد بود:


- قیمت نصب و احداث سازه گلخانه ای پیچ و مهره ای با نایلون کشی هر متر مربع
- قیمت نصب و احداث سازه گلخانه ای جوشی با نایلون کشی هر متر مربع
- قیمت عایق بندی با یونولیت 4 سانتی‌متری 1×2 متر، هر برگ
- قیمت کف سازی هر متر مربع
- قیمت رطوبت ساز 85 لیتری
- قیمت ترمومتر کنترل رطوبت ژاپنی (برای رطوبت ساز)
- قیمت تایمر 24 ساعته ژاپنی (برای رطوبت ساز)
- قیمت دماسنج ماکزیمم مینیمم آلمانی
- قیمت دماسنج میله‌ای 5 عدد
- قیمت هیتر گرمایی کامل یک دستگاه
- قیمت تانکر جوش یا پاستوریزه 2200 لیتری
- قیمت ترمومتر رطوبت سنج دیجیتالی 1 دستگاه


http://www.ArianGharch.com


همچنین هزینه مواد مصرفی برای سالن تولید و پرورش قارچ صدفی با مشخصات جدول بالا به شرح زیر است:

- قیمت هر کیلوگرم کلش پرورش قارچ
- قیمت هر کیلوگرم بذر قارچ خوراکی  صدفی یا دکمه ای
- قیمت کیسه کشت قارچ
- قیمت مواد شوینده و ضدعفونی کننده سالن قارچ
- قیمت حشره کش سیپرمترین
- قیمت نخ پلاستیکی برای تولید قارچ

قیمت اقلام فوق در وب سایت قارچ آرین به آدرس زیر قابل دریافت است:

http://www.ArianGharch.com


همچنین میتوانید لیست کامل و جامعی از مشخصات علمی و تجاری بذر قارچ ها را در وب سایت قارچ آرین ملاحظه فرمایید.

برای تهیه و خرید لوازم و ابزار مورد نیاز تولید قارچ و راه اندازی و تجهیز سالن تولید قارچ میتوانید با متخصصین قارچ آرین مشاوره فرمایید. ما از ابتدایی ترین مرحله تولید و راه اندازی سالن تولید قارچ با شما خواهیم بود.

برای تهیه و سفارش انواع بذر قارچ و همچنین خاک پوششی تولید قارچ و کمپوست و بذر قارچ میتوانید به وب سایت قارچ آرین مراجعه فرمایید.


http://www.ArianGharch.com


اطلاعات فوق در وب سایت قارچ آرین در دسترس شماست. قارچ آرین از سراسر ایران نمایندگی فعال در زمینه تولید انواع قارچ و راه اندازی سالن تولید قارچ میپذیرد.

تمام خدمات قارچ ارین در سراسر ایران قابل ارائه است.


آدرس پستی: کرج، محمدشهر، صندوق پستی 177-31845
تلفن دفتر فروش: 6302049-0261

http://www.ArianGharch.com

از ابتدا تا انتها با شماییم
با احترام
شرکت پژوهشگران قارچ آرین
 

نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:پرورش قارچ, | موضوع: <-PostCategory-> |

بیماری کپک سبز

ویژگی ها این کپک :           

2- سریع رشد می کند .

2- سریع رشد می کند .

2- در رشد رویشی ریسه ها به رنگ سفید است.

3- رشد زایشی به رنگ سبز است.

زمانی که این کپک رشد رویشی خود را آغاز کرد و ریسه های آن رشد می کند تفاوت چندانی بین ریسه های این کپک با کپک های قارچ های خوراکی وجود ندارد ، فقط کارشناسان می توانند تشخیص دهند.

زمانی متوجه می شوید که کپک به مرحله زایشی رسیده و به رنگ سبز در می آید.

در پتری دیش

زیر میکروسکوپ

روی بستر و خاک

آلودگی :                                

این کپک در تمام مراحل تولید قارچ های خوراکی ممکن است دیده شود.

1- تولید بذر

2- در سوبسترا ها و کمپوست

3- در خاک پوششی ( قارچ دکمه ای )

راه های انتقال :

1- خاک آلوده

2- استریل نبودن بذر

3- انتقال آلودگی توسط کارگران

4- انتقال آلودگی توسط حشرات

سم مصرفی :

کاربندازیم



 
نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:کپک سبز در قارچ خوراکی , | موضوع: <-PostCategory-> |

انواع قارچکشها

قارچ کش های شرکت بایر پارسیان آلمان
 

نام کالا
اندازه بسته بندی
تعداد بسته در هر کارتن
موارد مصرف
دُز مصرف
قارچکش فیلینت
2/0 کیلویی
10
سفیدک سطحی سیب
لکه سیاه سیب
قارچکش فولیکور
1 لیتری
12
زنگ زرد گندم
 
قارچکش اینفینیتو
1 لیتری
12
 
 
قارچکش ناتیوو
2/0 کیلویی
20
 
 
قارچکش اسپورگون
1 کیلویی
4
کنترل بیماری در قارچهای خوراکی
1 گرم در متر مربع
ضدعفونی کننده لاماردور
5 لیتری
4
 
 
ضدعفونی کننده مونسرن
5 کیلویی
1
کنترل مرگ گیاهچه با ضد عفونی سیب زمینی
25/0کیلو + 5 لیتر آب در 1000 مترمربع

 

نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:اسژورگون, | موضوع: <-PostCategory-> |

ایران ترکیه را از بازار فروش قارچ کنار زد

قارچ ایرانی با بسته بندی و برند داخلی بازار گرجستان را در اختیار گرفت رئیس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان قارچ خوراکی در گفت وگو با خبرنگار ایانا گفت: ماهانه 30 تن قارچ ایرانی به کشور گرجستان صادر می شود که به علت کیفیت، بسته بندی و ماندگاری مناسب توانسته است سایر کشورهای رقیب از جمله ترکیه را از بازارهای این کشور خارج کند ... محمدرضا نوربخش افزود: علاوه بر گرجستان، ماهانه 15 تا 20 تن نیز قارچ به کشور عراق صادر می شود ... وی با اشاره به تولید قارچ در کشور گفت: حجم تولید قارچ امسال از سطح 192 هکتار مزارع تولید قارچ دکمه ای به 32 هزار تن رسید که در مقایسه با سال گذشته، 10 هزار تن افزایش یافته است ... افزایش قیمت قارچ تاثیری بر مصرف نداشترئیس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان قارچ خوراکی با اشاره به افزایش قیمت کلش گندم از 80 تومان به 180 تومان گفت: با این که افزایش قیمت نهاده های تولیدی منجر به بالا رفتن قیمت تمام شده قارچ شد، اما در نهایت قیمت فروش این محصول تنها در آذر ماه 10 درصد افزایش یافت که تاثیری بر مصرف نگذاشته است ... نوربخش در پایان تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم قارچ فله در میادین میوه و تره بار از دو هزار و 250 تومان به دو هزار و 550 تومان رسیده است

نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:قارچ ایران گرجستان, | موضوع: <-PostCategory-> |

آرتان بذر

شرکت آرتان بذر

تولید کننده انواع بذور گلهای زینتی فضای سبز ، یکساله و چندساله.....

دفتر مرکزی:میانه- شهرک اندیشه جنب مسجد شرکت آرتان

تلفن:4935222-04232223259

نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:بذر, | موضوع: <-PostCategory-> |

برداشت قارچ از يك واحد پرورش قارچ دكمه اي خانگي در قزوین آغاز شد
اين واحد اشتغال خانگي پرورش قارچ دكمه اي در روستاي حسين آباد رازميان به متراز 30 متر مربع توسط يكي از جوانان روستا احداث شده است كه در هر دوره كشت به ميزان 800 كيلو گرم قارچ برداشت مي شود.


قزوين- ايلنا: مديريت جهاد كشاورزي شهرستان قزوين از برداشت قارچ خوراكي در يك واحد سنتي در منطقه الموت غربي اين شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ ولي گودرزوند چگيني گفت: اين واحد اشتغال خانگي پرورش قارچ دكمه اي در روستاي حسين آباد رازميان به متراز 30 متر مربع توسط يكي از جوانان روستا احداث شده است كه در هر دوره كشت به ميزان 800 كيلو گرم قارچ برداشت مي شود.

افزود: يكي از راههاي اشتغال و كسب درآمد براي جوانان روستا حمايت از مشاغل خانگي مي باشد كه كه اين مديريت نيز از واحدهاي اشتغال خانگي بخش كشاورزي حمايت مي نمايد.
 
نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب: برداشت قارچ , | موضوع: <-PostCategory-> |

پرورش قارچ خارج از گلخانه

کارشناس مسئول پرورش قارچ خوراکی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: مطابق این طرح مراحل داشت و برداشت خارج از گلخانه صورت می گیرد.

 

صحرانورد افزود: طرح پرورش قارچ خوراکی در سال جاری در مراکز پرورش استان انجام می شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان های مراغه، هشترود، بستان آباد و شبستر به ترتیب دارای 24، 16، 10 و 8 واحد پرورش قارچ هستند.

صحرانورد اظهار داشت: کارآفرینی در پرورش قارچ نیز از امتیازات پرورش این محصول است به طوری که برای هر هکتار 12 نفر به کار گرفته می شود.

وی افزود: استفاده از تراشه های چوب کبریت به عنوان کمپوست از طرح های مهم کارشناسان استان برای پرورش قارچ است و به طور حتم در جهاد اقتصادی تاثیرگذار خواهد بود.

کارشناس مسئول پرورش قارچ خوراکی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: آموزش فارغ التحصیلان و بهره برداران از جمله محورهای مهم فعالیت کارشناسان سازمان در سال جاری است.

نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:پرورش قارچ خارج از گلخانه, | موضوع: <-PostCategory-> |

قارچ ماهور میانه

قـارچ ماهور

شرکت کشت و صنعت آذر قارچ ماهور -- Mahoor Mushroom
بزرگترين سايت توليد قارچ خوراکی در شمالغرب کشور
پروانه بهره برداری : 11/14-2988

آدرس کارخانه: آ.ش: ميانه، خيابان شهيد اکرمی
انتهای کوچه نويد، کارخانه قارچ ماهور
09123375243

Email:Gharch_mahoor@yahoo.com


 

نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:قارچ ماهور میانه کمپوست, | موضوع: <-PostCategory-> |

قیمت انواع خاک پوشش

 

خاک پوشش (پیت) درجه یک ایرانی هرمتر مکعب 85000 تومان
خاک پوشش (پیت مخلوط) در جه دو ایرانی هر متر مکعب 40000 تومان
خاک پوشش (پیت خالص، ایرلندی درجه یک پمپ دار) در بسته بندی 50 لیتری 1000 تومان

 

هر متر مکعب خاک پوششی حدودا 600کیلو وزن دارد و برای حدودا 2/5 تن کمپوست کافی است ارسال خاک پوششی همراه کمپوست و با هم صورت می گیرد به جز نوع ایرلندی که در بسته بندی وکیم قرار دارد و به تنهایی هم امکان ارسالش وجود دارد.

شرکت اندشه سبز اروم کارساز (قارچ صدف آذربایجان سابق)

شماره ثبت9699

تلفن: 3840862-0441

مديريت: 09143403463  اسكندري

نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:قارچ صدف , | موضوع: <-PostCategory-> |

شركت تعاوني كشت كاران قارچ آبنوس

شخصيت حقوقي:حقوقي (شركت ها)
توضيح مختصر:عمل آوري و بسته بندي قارچ خوراك
استان:زنجان
شهر:زنجان
آدرس پستي:خيابان امام - مابين اميركبير و سبزه ميدان - روبروي ساختمان شقاقي پلاك 285
تلفن تماس:5232901 و 3227514 (0241

نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

شركت كشت و صنعت قارچ آروين قشلاق

 

 

آبيك - كيلومتر 13 جاده احمدآباد - 500 متر بعد از شهرك قشلاق

تلفن:2863234-0282

نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

افتتاح یک واحد تولید کمپوست در آبیک

يک واحد توليد کمپوست قارچ امروز در آبيک به بهره برد اري رسيد.

براي راه اندازي اين واحد ،  که ظرفیت توليد  روزانه دویست تن کمپوست قارچ را دارد یکصد و بیست ميليارد ريال هزينه شده است.

با فعاليت اين واحد توليدي چهارصد فرصت شغلي پايدار در منطقه ايجاد شده است.

نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

کمپوست ملارد و شهریار

کمپوست بلوک ملارد و شهریار با بازدهی 25%

کمپوست بلوک ملارد و شهریار با بازدهی 25%

کمپوست بلوک ملارد و شهریار

کمپوست با بازدهی واقعی 25%

فروش قارچ بلنچ ، تهیه وتوزیع خاک پیت خارجی و ایرانی

با مدیریت آقای رمضانی
09124881068
09125887394

نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:قارچ بلنچ , تهیه وتوزیع خاک پیت خارجی و ایرانی, | موضوع: <-PostCategory-> |

کمپوست جوانه

فروش انواع قارچ دکمه ای قارچ جوانه و تولید کمپوست

ویژه
ویژه
فروش انواع قارچ دکمه ای قارچ جوانه  و تولید کمپوست

تولید و عرضه انواع قارچ دکمه ای قارچ جوانه و تولید کمپوست با کیفیت بالا با بذر اورجینال
تولید 1800 تن قارچ دکمه ای در سال با بهر گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا
طراحی ، ساخت و اجرای مزارع پرورش قارچ دکمه ای
تاسیسات و تجهیزات مروبط
نماینده رسمی فروش انواع خاک هلندی و ایرلندی
. . . . . . . . . . . ...

از جملع عوامل موثر در افزایش عمل کرد کمی و کیفی در صنعت تولید قارچ میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
1 - کمپوست با کیفیت مرغوب و تولید شده در شرایط استاندارد
2 - اسپان و یا بذر با کیفیت مرطوب
3 - خاک پوششی مناسب و عاری از بیماری
4 - مدیریت صحیح شرایط آب و هوایی سالن
5 - مدیریت آبیاری
6 - تدابیر بهداشتی صحیح و عملی

مزرعه پرورش قارچ جوانه مفتخر است که توانسته با بهره گیری از بهترین خاک های هلندی و ایرانی گامی موثر در جهت رشد و ارتقا کیفیت و کیفیت برداشت قارچ در سطح خاورمیانه بردارد و میانگین برداشت این شرکت گواه مسلم موفقیت استفاده از خاکهای topterra & hartpeat در سطح کشور باشد.

02166940585

تلفن همراه : 09121007191 - 09121572366
آدرس : کرج ، صفادشت ، بلوار پدم ، خیابان ششم غربی ، خیابان جوانه

نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:تولید و عرضه انواع قارچ دکمه ای قارچ جوانه , | موضوع: <-PostCategory-> |

تولید کننده ماشین آلات کود کمپوست

فارس کشت افزار کاوه تولید کننده ماشین آلات خط تولید کود کمپوست از جمله ترنر ، خردکن ، غربال

 

 

 

شرکت فارس کشت افزار کاوه با بیش از پنجاه سال سابقه تولید در زمینه ماشین آلات کشاورزی هم اکنون آمادگی خود را جهت ارائه کلیه ماشین آلات خط تولید کود کمپوست از جمله کمپوست ترنر(همزن) ، خردکن انواع بقایای گیاهی و کود ، تریلی ، اب پاش و ... اعلام می دارد. لذا با توجه به بومی بودن تولید کود کمپوست با در نظر گرفتن مواد اولیه در دسترس در منطقه جهت دریافت مشاوره در زمینه ماشین آلات مورد نیاز احتمالی با این شرکت با شماره 09173140355 مهندس کاوه تماس حاصل فرمایید.

 
نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |